Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Eigenlijk bedenkt iedereen wet eens muziek. Gedachteloos een melodietje neuriën of een ritme trommelen op de rond van de tafel: het dagelijks leven kan volop inspiratie geven tot muziek maken. Hoe kunnen deze inspiratie, deze persoonlijke beelden en verhalen omgezet worden in zinnige en frisse sociale - agogische muziek activiteiten? Het samenspeelconcept helpt zulke activiteiten zelf op te zetten, zonder te hoeven terugdeinzen voor muzikaal -technische of muzikaal -theoretische eisen en criteria. Plezier beleven aan muziekactiviteiten, creatieve ideeën ontwikkelen in een eigen vormgeving, écht samenspelen en het cultiveren van het 'esprit' von de ontdekker en uitvinder, zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Zo ontstaan er in elke situatie steeds nieuwe muziekactiviteiten: eigen werk om trots op te zijn! Met dit boek teren studenten op basis van buitenmuzikale inspiratie muziekactiviteiten te ontwerpen, waarbij elke activiteit wordt afgerond met een zelf ontworpen speelstuk. Sociaalagogische begeleiders kunnen er muzikale activiteiten mee teren ontwerpen op basis van de praktijkgegevens en de werkelijke behoeften van hun cliënten. Dit boek is bestemd voor (aankomend) beroepskrachten in het sociaalagogisch werk.
sociaal-agogisch werk --- Orthopedagogics --- muzikale vorming --- samenspelen --- orthopedagogiek --- activiteitenbegeleiding --- 456.77 --- 607.54 --- didactiek --- spelen --- zingen --- Methodieken in de hulpverlening --- Muzisch-agogische methodiek --- Muzikale expressie --- Muziektherapie --- Agologie --- Ergotherapie --- Spelen --- 615.87 --- Improvisatie --- Materialen --- Muziek --- Muzisch-agogisch handelen --- Samenspeelconcepten --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- Spel
Choose an application
In dit boek staat de toepassing van muziektherapie in de revalidatie centraal. De titel geeft aan dat deze toepassing zoveel mogelijk op maat gesneden is voor kinderen en volwassenen met een motorische handicap. Dit wordt bereikt omdat in dit boek aandacht wordt besteed aan de eigen mogelijkheden en de specifieke problemen van de verschillende diagnosegroepen en de geschikte aanpassingen, aan de verschillende leeftijdsfasen en ontwikkelingsaspecten en aan de keuze van werkvormen, instrumenten en muziekstijlen. Het boek omvat een breed toepassingsgebied: revalidatie van kinderen en volwassenen, de mytylschool, het sociaal-cultureel werk en de somatische afdeling van het verpleeghuis. Per gebied komen steeds dezelfde onderwerpen aan de orden: diagnosegroepen, revalidatievoorzieningen, muziek als therapie, doelstellingen en toepassingen in de praktijk.
#KVHB:Muziektherapie --- #KVHB:Revalidatie --- kinderen --- revalidatie --- muziektherapie --- 607.54 --- 681 --- 615.87 --- Kinderen --- Muziektherapie --- Personen met een handicap --- Revalidatie --- 365 --- Naslagwerken muziektherapie --- Social policy and particular groups --- Physiotherapy. Alternative treatments --- personen met een beperking --- zorg voor personen met een beperking --- 606.2 --- psychiatrie --- psychiatrische verpleegkunde
Choose an application
muzikale opvoeding --- didactiek --- orthopedagogiek --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- 607.54 --- muziektherapie --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 376 --- #GBIB:IDGP --- muziek --- Orthopedagogics --- Didactics of the arts --- personen met een beperking --- 78.83 --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|